Zavaidoc in anul iubirii
DOINA RUSTI
Cod produs: YBKZ00596
in stoc
4990 Lei
Reducere: 20%
3992 Lei
"Micul Paris" in anul marilor sperante. O iubire care te poarta inapoi in cel mai nebun an al "anilor nebuni". Zavaidoc, vocea care a sedus un oras, dar a spulberat o singura inima.
O tanara fata este prinsa intr-o idila fascinanta cu Zavaidoc, cel mai indragit solist din perioada interbelica. Si pe masura ce Bucurestiul este framantat de noile schimbari sociale si politice (dar si de o...
O tanara fata este prinsa intr-o idila fascinanta cu Zavaidoc, cel mai indragit solist din perioada interbelica. Si pe masura ce Bucurestiul este framantat de noile schimbari sociale si politice (dar si de o...
Daca esti din
se livreaza in 2-5 zile lucratoare
Ai intrebari?
Suna-ne acum la 0311.100.294
Transport Gratuit
Peste 125 RON
Oferi un cadou?
Ti-l impachetam noi!
Zavaidoc in anul iubirii de Doina Rusti
"Micul Paris" in anul marilor sperante. O iubire care te poarta inapoi in cel mai nebun an al "anilor nebuni". Zavaidoc, vocea care a sedus un oras, dar a spulberat o singura inima.
O tanara fata este prinsa intr-o idila fascinanta cu Zavaidoc, cel mai indragit solist din perioada interbelica. Si pe masura ce Bucurestiul este framantat de noile schimbari sociale si politice (dar si de o crima enigmatica), vocea legendarului lautar devine ecoul unei epoci pline de dorinte si capcane.
Pasiune, muzica si crima in anul de glorie al Bucurestiului interbelic - o poveste de dragoste care a invins timpul!
Bucuresti, 1923. In anul unei noi Constitutii, al primului film romanesc si al unei crime care a fascinat imaginatia publicului, Micul Paris era orasul marilor pasiuni si sperante. Pe fundalul unei metropole in plina transformare politica si sociala, viata unei tinere fete se schimba odata cu aparitia celebrului Zavaidoc pe treptele casei sale. Intr-o epoca lipsita de radio, microfon sau discuri autohtone, vocea inconfundabila a artistului rasuna de peste tot, cantand suferinta unui barbat indragostit in localurile pline de fum, in saloanele somptuoase sau in suburbiile animate de acordurile tarafului sau. Zavaidoc nu a fost un simplu cantaret, ci o emblema a unei lumi in stare de orice, aflata la granita dintre traditional si modern.
"Intalnirea mea cu Zavaidoc s-a produs pe cand incercam sa inteleg arhitectura complexa si parfumul anului 1923, cel mai nebun dintre "anii nebuni". Iar la fiecare pagina de ziar, in fiecare fila de carte, in filmele si in fotografiile inceputului de secol XX, am regasit vocea fara egal a acestui artist, care se misca prin multe medii culturale si canta cu aceeasi pasiune atat opereta, cat si folclor, dar mai ales o muzica vie si epica, a orasului de dupa razboi. Tot ceea ce s-a intamplat in anul 1923 cuprinde forta lui Zavaidoc, venita dintr-o poveste de iubire, imersiv legata de istoria unui an." - Doina Rusti
Recenzii:
"Un festin ametitor al senzatiilor si imaginilor cu o bogatie aproape impudica a limbajului, prin care Doina Rusti deseneaza portretul Bucurestiului asa cum il face Orhan Pamuk pe cel al Istanbulului." - Ana A.
"Prima mea intalnire cu Doina Rusti (dincolo de una-doua povestiri scurte) a fost o incantare. Banuiam ca e o povestitoare foarte faina si uite ca nu m-am inselat. Carticica asta s-a pliat pe sufletul meu ahtiat dupa istorie - nu istoria din cartile de scoala, ci cea vibranta a strazii, a mahalalelor, a oamenilor reali." - Nona
"Dincolo de cuvinte exista o putere de evocare si de aducere in prezent cum rar am intalnit in lecturile mele. La un moment dat parca auzeam zumzetul Lipscanilor sau al Curtii Domnesti, dar si copitele cailor pe podul Serban Voda." - Diana
Fragment din carte
"Chiar de la sfarsitul acelui an, ramas pentru mine cel mai dens an al vietii, Zavaidoc a inceput sa inregistreze pentru case de discuri, care inflorisera in tot Bucurestiul, venite din toata lumea si mai ales din America. Chiar din primele luni cred ca nu era om care sa nu aiba o placa de la Columbia cu Zavaidoc. Il vedeam insotit de femei elegante, il auzeam chiuind prin gradini ori din masini din ce in ce mai scumpe. Nu era doar un cantaret, ci un fel de efigie a cantecului orasenesc, aflat atunci la inceputuri. Era arheologul care aducea cantece din strafundul istoriei, precum si cantaretul ce dialoga cu luna. Cand canta Patru boi cu lantu-n coarne, te ducea in urma cu sute de ani, iar cand dadea drumul cantecelului de lume, il auzeai pe Calea Victoriei si-l credeai. Multe maini au cumparat vin manastiresc numai pentru ca erau incredintati ca vinul de metoc se bea ascultandu-l pe Zavaidoc. "
Doina RUSTI, prozatoare pe care Norman Manea o considera de "mare talent", iar Nicolae Breban "de prima marime in literatura de azi", a scris 10 romane si peste 150 de povestiri. Este autoarea trilogiei fanariote, compusa din romanele Homeric (2019), Mata Vinerii (2017) si Manuscrisul fanariot (2015), dar mai ales a romanelor cu miza sociala puternica: Fantoma din moara (2008) si Lizoanca la 11 ani (2009). A mai publicat Zogru (2006), Camasa in carouri (2010), Logodnica (2017), Omuletul rosu (2010), Mamica la doua albastrele (2013) s.a
Cel mai recent roman al sau este Paturi oculte, urmat de doua volume de povestiri: Ciudatenii amoroase din Bucurestiul fanariot (2022) si Depravatul din Gorgani (2023).
Aproape toate scrierile sale au fost reeditate in mai multe editii, in momentul de fata fiind in lucru o serie de autor, din care au aparut primele 4 volume (Litera).
Cu 40 de titluri traduse in peste 15 limbi, inclusiv in chineza, Doina Rusti s-a bucurat de exegeze si de recenzii laudative in multe publicatii internationale. Intre cele mai recente traduceri, amintim editia a doua a romanului L'omino rosso (2021, Roma), The Book of Perilous Dishes (2022, Londra), Zogru (2022, Marsilia).
A primit Premiul pentru Proza al Uniunii Scriitorilor din Romania/2008 si Premiul Ion Creanga, al Academiei Romane/2009.
Doina Rusti a infiintat grupul Fictiunea, este scenarista si tine cursuri de scriere creativa la Universitatea din Bucuresti.
Are titlul academic de profesor universitar, cu specializarea in istoria culturii si civilizatiei universale pentru film.
Autorul cartilor:
Zavaidoc in anul iubirii, Mata Vinerii, Fantoma din moara, Camasa in carouri si alte 10 intamplari din Bucuresti, Paturi oculte, Lizoanca la 11 ani, Depravatul din Gorgani. Alte 52 de ciudatenii, Zogru, Ciudatenii amoroase din Bucurestiul fanariot, Omuletul rosu
O tanara fata este prinsa intr-o idila fascinanta cu Zavaidoc, cel mai indragit solist din perioada interbelica. Si pe masura ce Bucurestiul este framantat de noile schimbari sociale si politice (dar si de o crima enigmatica), vocea legendarului lautar devine ecoul unei epoci pline de dorinte si capcane.
Pasiune, muzica si crima in anul de glorie al Bucurestiului interbelic - o poveste de dragoste care a invins timpul!
Bucuresti, 1923. In anul unei noi Constitutii, al primului film romanesc si al unei crime care a fascinat imaginatia publicului, Micul Paris era orasul marilor pasiuni si sperante. Pe fundalul unei metropole in plina transformare politica si sociala, viata unei tinere fete se schimba odata cu aparitia celebrului Zavaidoc pe treptele casei sale. Intr-o epoca lipsita de radio, microfon sau discuri autohtone, vocea inconfundabila a artistului rasuna de peste tot, cantand suferinta unui barbat indragostit in localurile pline de fum, in saloanele somptuoase sau in suburbiile animate de acordurile tarafului sau. Zavaidoc nu a fost un simplu cantaret, ci o emblema a unei lumi in stare de orice, aflata la granita dintre traditional si modern.
"Intalnirea mea cu Zavaidoc s-a produs pe cand incercam sa inteleg arhitectura complexa si parfumul anului 1923, cel mai nebun dintre "anii nebuni". Iar la fiecare pagina de ziar, in fiecare fila de carte, in filmele si in fotografiile inceputului de secol XX, am regasit vocea fara egal a acestui artist, care se misca prin multe medii culturale si canta cu aceeasi pasiune atat opereta, cat si folclor, dar mai ales o muzica vie si epica, a orasului de dupa razboi. Tot ceea ce s-a intamplat in anul 1923 cuprinde forta lui Zavaidoc, venita dintr-o poveste de iubire, imersiv legata de istoria unui an." - Doina Rusti
Recenzii:
"Un festin ametitor al senzatiilor si imaginilor cu o bogatie aproape impudica a limbajului, prin care Doina Rusti deseneaza portretul Bucurestiului asa cum il face Orhan Pamuk pe cel al Istanbulului." - Ana A.
"Prima mea intalnire cu Doina Rusti (dincolo de una-doua povestiri scurte) a fost o incantare. Banuiam ca e o povestitoare foarte faina si uite ca nu m-am inselat. Carticica asta s-a pliat pe sufletul meu ahtiat dupa istorie - nu istoria din cartile de scoala, ci cea vibranta a strazii, a mahalalelor, a oamenilor reali." - Nona
"Dincolo de cuvinte exista o putere de evocare si de aducere in prezent cum rar am intalnit in lecturile mele. La un moment dat parca auzeam zumzetul Lipscanilor sau al Curtii Domnesti, dar si copitele cailor pe podul Serban Voda." - Diana
Fragment din carte
"Chiar de la sfarsitul acelui an, ramas pentru mine cel mai dens an al vietii, Zavaidoc a inceput sa inregistreze pentru case de discuri, care inflorisera in tot Bucurestiul, venite din toata lumea si mai ales din America. Chiar din primele luni cred ca nu era om care sa nu aiba o placa de la Columbia cu Zavaidoc. Il vedeam insotit de femei elegante, il auzeam chiuind prin gradini ori din masini din ce in ce mai scumpe. Nu era doar un cantaret, ci un fel de efigie a cantecului orasenesc, aflat atunci la inceputuri. Era arheologul care aducea cantece din strafundul istoriei, precum si cantaretul ce dialoga cu luna. Cand canta Patru boi cu lantu-n coarne, te ducea in urma cu sute de ani, iar cand dadea drumul cantecelului de lume, il auzeai pe Calea Victoriei si-l credeai. Multe maini au cumparat vin manastiresc numai pentru ca erau incredintati ca vinul de metoc se bea ascultandu-l pe Zavaidoc. "
Doina RUSTI, prozatoare pe care Norman Manea o considera de "mare talent", iar Nicolae Breban "de prima marime in literatura de azi", a scris 10 romane si peste 150 de povestiri. Este autoarea trilogiei fanariote, compusa din romanele Homeric (2019), Mata Vinerii (2017) si Manuscrisul fanariot (2015), dar mai ales a romanelor cu miza sociala puternica: Fantoma din moara (2008) si Lizoanca la 11 ani (2009). A mai publicat Zogru (2006), Camasa in carouri (2010), Logodnica (2017), Omuletul rosu (2010), Mamica la doua albastrele (2013) s.a
Cel mai recent roman al sau este Paturi oculte, urmat de doua volume de povestiri: Ciudatenii amoroase din Bucurestiul fanariot (2022) si Depravatul din Gorgani (2023).
Aproape toate scrierile sale au fost reeditate in mai multe editii, in momentul de fata fiind in lucru o serie de autor, din care au aparut primele 4 volume (Litera).
Cu 40 de titluri traduse in peste 15 limbi, inclusiv in chineza, Doina Rusti s-a bucurat de exegeze si de recenzii laudative in multe publicatii internationale. Intre cele mai recente traduceri, amintim editia a doua a romanului L'omino rosso (2021, Roma), The Book of Perilous Dishes (2022, Londra), Zogru (2022, Marsilia).
A primit Premiul pentru Proza al Uniunii Scriitorilor din Romania/2008 si Premiul Ion Creanga, al Academiei Romane/2009.
Doina Rusti a infiintat grupul Fictiunea, este scenarista si tine cursuri de scriere creativa la Universitatea din Bucuresti.
Are titlul academic de profesor universitar, cu specializarea in istoria culturii si civilizatiei universale pentru film.
Autorul cartilor:
Zavaidoc in anul iubirii, Mata Vinerii, Fantoma din moara, Camasa in carouri si alte 10 intamplari din Bucuresti, Paturi oculte, Lizoanca la 11 ani, Depravatul din Gorgani. Alte 52 de ciudatenii, Zogru, Ciudatenii amoroase din Bucurestiul fanariot, Omuletul rosu
ISBN | 978-630-305-312-7 |
Editura | Bookzone |
Autor | Doina Rusti |
An aparitie | 2024 |
Numar pagini | 288 |
Tip coperta | Paperback |
Lungime | 20 |
Latime | 13 |
Cod Bare | 9786303053127 |
UM Dimensiuni | Cm |
Fii primul care sparge gheata!
Spune-ne parerea ta despre acest produs si porneste discutia.